9 mesos donant suport als refugiats a Grècia

Ja fa 9 mesos que mSocial i la Fundació ACSAR vam iniciar el programa de suport als refugiats a Grècia. Des de mSocial i la Fundació ACSAR hem pogut analitzar la situació de centenars de refugiats que s'han quedat bloquejats a Grècia. Molts arrosseguen anys d’exili i malviuen en condicions molt precàries.

Llegeix-ne més
El Pla “Barcelona Ciutat Refugi”

Nous plantejaments en l’acollida de persones refugiades a la Ciutat de Barcelona

Article d’Ignasi Calbó, Coordinador del Pla.

Llegeix-ne més
Taula rodona "Europa i el món davant la crisi d'asil"

El proper dimecres 21 de desembre la Fundació ACSAR organitza, com a cloenda del 8è Curs d'Asil, una taula rodona que, sota el títol Europa i el món davant la crisi d'asil, comptarà amb les intervencions d'Eduard Sagarra (President d'ANUE) i de José Luís Nvumba (director del curs i responsable dels serveis jurídics de la Fundació ACSAR).

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i mSocial engeguen un projecte de suport a refugiats sirians a Grècia

El Programa de suport sòcio-educatiu i recuperació emocional pels refugiats a Grècia neix de la col·laboració entre mSocial i la Fundació ACSAR per millorar les condicions de vida dels refugiats de guerra situats a Grècia.

El 8 de novembre comença el 8è Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Ens complau comunicar-vos que el proper dimarts 8 de novembre donarem el tret d’inici a la 8a edició del Curs de Formació en Matèria d'Asil i Protecció Internacional, que des de la Fundació ACSAR organitzem anualment.

Llegeix-ne més
Tenim nova seu: ens hem traslladat!

La Fundació ACSAR comencem el curs encetant una nova etapa: ens hem traslladat. Des del dia 1 de setembre ens podreu trobar al nostre nou espai situat a la Via Laietana, des d'on seguirem treballant i desenvolupant les activitats de la Fundació.
Mantenim el telèfon i els correus electrònics, i aquesta és la nostra adreça postal:

Fundació ACSAR
Via Laietana, 16, 1a planta
Despatx 123
Concentració "SOS REFUGIADES" #RefugiPerDret

El dimecres dia 15 de juny a les 18:30h, concentració davant la Subdelegació del Govern per denunciar la situació de milers de persones refugiades a les portes d'Europa.

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i el CITE de CCOO signen un conveni de col•laboració per atendre adequadament les persones refugiades que arriben a Catalunya

La Fundació ACSAR (Associació Catalana de Solidaritat i Ajuda als Refugiats) i el CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers) de CCOO han signat avui un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’atendre adequadament les persones refugiades que arribaran a Catalunya i també aquelles que ja es troben al nostre territori.

Llegeix-ne més
Trajectòries socials i integració dels joves nouvinguts a Catalunya

Teniu a la vostra disposició l’estudi “Trajectòries socials i integració dels joves nouvinguts a Catalunya”, a càrrec del professor Xavier Martínez-Celorrio i el sociòleg Antoni Marín Saldo, ambdós membres del grup de recerca de la Universitat de Barcelona en Creativitat, Innovació i Transformació Urbana (CRIT).

Llegeix-ne més
Núria Ramón, directora de la Fundació ACSAR, presenta a la Jornada ENTRE IGUALES, el Grup de treball per a la integració socioeducativa dels joves fills i filles de la immigració al barri del Raval.

El passat 18 de Desembre 2015 la Fundació ACSAR va participar a la Jornada ENTRE IGUALES: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona organitzada per l'Associació Salut i Família amb col·laboració de la Dirección General de Migraciones i el Fons Europeu d'Asil, Migració i Integració (FAMI).

Estudi sobre la Situació Laboral de la Dona Immigrant

L'Organització Internacional de Migracions (OIM) i l'Institut Universitari d'Estudis sobre Migracions (IUEM) de la Universitat Pontifícia Comillas, amb el suport de la Direcció General de Migracions de la Secretaria General d'Immigració i Emigració i el Fons Social Europeu (FSE) , han realitzat un estudi sobre la situació laboral de la dona immigrant a Espanya, en concret a les comunitats autònomes d'Andalusia, Catalunya, Madrid i València.

Llegeix-ne més
Cicle "O ells o nosaltres"

Els dies 16 de desembre, 20 de gener i 10 de febrer de 2016, la Càtedra Josep Termes, amb la nostra col·laboració i altres entitats, celebren un cicle de conferències sota el títol "O ells o nosaltres: Europa davant el repte del terrorisme gihadista"

Llegeix-ne més
Invitació a la Jornada ENTRE IGUALS: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona

El proper 18 de Desembre 2015 la Fundació ACSAR participarà a la Jornada ENTRE IGUALS: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona organitzada per l'Associació Salut i Família amb col·laboració de la Dirección General de Migraciones i el Fons Europeu d'Asil, Migració i Integració (FAMI).

Llegeix-ne més
Taula Rodona: “El repte d’Europa davant la crisi de persones refugiades”

La Fundació ACSAR us convida Dijous 17 de desembre de 2015 de les 18:00 a les 19:30 hores a la taula rodona: “EL REPTE D’EUROPA DAVANT LA CRISI DE PERSONES REFUGIADES”

Llegeix-ne més
Invitació a la segona sessió del SIME. La diversitat a l'empresa: el repte del segle XXI

Des de la Fundació ACSAR, ens plau convidar-vos aquest divendres 20 de novembre en horari de 8:45-13:30, a la segona sessió del Seminari Immigració i Europa (SIME), que celebrem anualment. En aquesta segona sessió, reflexionarem entorn la Diversitat a l'empresa.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR: "La crisi dels refugiats: una resposta europea"

L’exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració i Presidenta d’Instrategies, Anna Terrón i Cusí, ha estat la convidada a la quinzena Tribuna d’ACSAR per parlar en el col·loqui titulat “La crisi dels refugiats: una resposta europea”. Un debat no casual, sinó instigat per la situació que vivim avui i que ja es preveia, segons ha explicat Anna Terrón.

XIIIè Seminari Immigració i Europa

Des de la Fundació ACSAR, ens complau convidar-vos a la tretzena edició del Seminari Immigració i Europa (SIME), que celebrem anualment.

Llegeix-ne més
II Jornada sobre Dret d'Asil per motius d'orientació sexual i Identitat de Gènere

Divendres 30 d'octubre de 9 a 14:00pm al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, organitzem amb altres entitats que treballen l'asil i refugi, la II Jornada sobre el dret d'Asil per motius d'orientació sexual i Identitat de Gènere.

7a edició del Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Ja tenim aquí la 7a edició del Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional que iniciem el dimarts, 3 de novembre fins al 17 de desembre d'enguany.

Llegeix-ne més
Immigració i Refugiats: dos aspectes claus a conèixer i debatre

El proper dilluns 19 d'octubre, a partir de les 17:00pm, a l'Ateneu Barcelonès, tindrà lloc la jornada titulada Immigració i refugiats.