Jornada: "EL TRACTAMENT DE LA DIVERSITAT ALS LLIBRES DE TEXT"

Jornada "El tractament de la diversitat als llibres de text". Dimecres 5 de Desembre a l'Espai Assemblea, Via Laietana nº 16 (Edifici CCOO). Horari: 9:30-13:30.

11è Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Entre els mesos d'octubre i desembre de 2018 es durà a terme a Barcelona l'11ª edició del Curs de Formació en Matèria d'Asil i Protecció Internacional, que des de la Fundació ACSAR organitzem anualment.

Nou Projecte Europeu UNINTEGRA

Des de desembre ACSAR impulsa el Projecte europeu UNINTEGRA de suport als refugiats de guerra. Juntament amb un consorci d'universitats, entre elles la Universitat de Vic, promovem la integració social dels refugiats. Una App per a mòvil per facilitar serveis i recursos, activitats formatives i de cooperació tècnica i estades de professionals i voluntaris a Grècia són algunes de les activitats. Dues Conferències Internacionals a Atenes identificaran les millors bones pràctiques.

Llegeix-ne més
Participa al Programa Socioeducatiu i de Suport Emocional per a les persones refugiades a Grècia

S'obre el termini d'inscripció i selecció de persones interessades en participar en el Programa Socioeducatiu i de Suport Emocional per a les persones refugiades, implementat per la Fundació ACSAR a Grècia. A través d’equips multidisciplinars es duran a terme d’activitats d’acompanyament, apoderament i activació per a impulsar la recuperació emocional i una integració social més efectiva de les persones refugiades a Grècia.

Llegeix-ne més
Un any i mig del Projecte Xeflis de suport als refugiats a Grècia.

Des de l'estiu de 2016, mSocial i la Fundació ACSAR gestionen el programa socioeducatiu i de suport emocional a les persones refugiades a Grècia. Amb el suport del Fons Català de Cooperació i l'Area Metropolitana de Barcelona, el projecte ha organitzat activitats d'acompanyament, apoderament i activació per a les persones refugiades acollides en centres de refugiats a Atenes. Més de 50 voluntaris i voluntàries han fet estades de formació i capacitació, i també durant els periodes de vacances de Nadal, pasqua i estiu.

10è Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Els mesos de novembre i desembre de 2017 es va realitzar la 10a edició del Curs de Formació en Matèria d'Asil i Protecció Internacional, que des de la Fundació ACSAR organitzem anualment.

Llegeix-ne més
El Pla “Barcelona Ciutat Refugi”

Nous plantejaments en l’acollida de persones refugiades a la Ciutat de Barcelona

Article d’Ignasi Calbó, Coordinador del Pla.

Llegeix-ne més
Taula rodona "Europa i el món davant la crisi d'asil"

El proper dimecres 21 de desembre la Fundació ACSAR organitza, com a cloenda del 8è Curs d'Asil, una taula rodona que, sota el títol Europa i el món davant la crisi d'asil, comptarà amb les intervencions d'Eduard Sagarra (President d'ANUE) i de José Luís Nvumba (director del curs i responsable dels serveis jurídics de la Fundació ACSAR).

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i mSocial engeguen un projecte de suport a refugiats sirians a Grècia

El Programa de suport sòcio-educatiu i recuperació emocional pels refugiats a Grècia neix de la col·laboració entre mSocial i la Fundació ACSAR per millorar les condicions de vida dels refugiats de guerra situats a Grècia.

El 8 de novembre comença el 8è Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Ens complau comunicar-vos que el proper dimarts 8 de novembre donarem el tret d’inici a la 8a edició del Curs de Formació en Matèria d'Asil i Protecció Internacional, que des de la Fundació ACSAR organitzem anualment.

Llegeix-ne més
Tenim nova seu: ens hem traslladat!

La Fundació ACSAR comencem el curs encetant una nova etapa: ens hem traslladat. Des del dia 1 de setembre ens podreu trobar al nostre nou espai situat a la Via Laietana, des d'on seguirem treballant i desenvolupant les activitats de la Fundació.
Mantenim el telèfon i els correus electrònics, i aquesta és la nostra adreça postal:

Fundació ACSAR
Via Laietana, 16, 1a planta
Despatx 123
Concentració "SOS REFUGIADES" #RefugiPerDret

El dimecres dia 15 de juny a les 18:30h, concentració davant la Subdelegació del Govern per denunciar la situació de milers de persones refugiades a les portes d'Europa.

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i el CITE de CCOO signen un conveni de col•laboració per atendre adequadament les persones refugiades que arriben a Catalunya

La Fundació ACSAR (Associació Catalana de Solidaritat i Ajuda als Refugiats) i el CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers) de CCOO han signat avui un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’atendre adequadament les persones refugiades que arribaran a Catalunya i també aquelles que ja es troben al nostre territori.

Llegeix-ne més
Trajectòries socials i integració dels joves nouvinguts a Catalunya

Teniu a la vostra disposició l’estudi “Trajectòries socials i integració dels joves nouvinguts a Catalunya”, a càrrec del professor Xavier Martínez-Celorrio i el sociòleg Antoni Marín Saldo, ambdós membres del grup de recerca de la Universitat de Barcelona en Creativitat, Innovació i Transformació Urbana (CRIT).

Llegeix-ne més
Núria Ramón, directora de la Fundació ACSAR, presenta a la Jornada ENTRE IGUALES, el Grup de treball per a la integració socioeducativa dels joves fills i filles de la immigració al barri del Raval.

El passat 18 de Desembre 2015 la Fundació ACSAR va participar a la Jornada ENTRE IGUALES: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona organitzada per l'Associació Salut i Família amb col·laboració de la Dirección General de Migraciones i el Fons Europeu d'Asil, Migració i Integració (FAMI).

Estudi sobre la Situació Laboral de la Dona Immigrant

L'Organització Internacional de Migracions (OIM) i l'Institut Universitari d'Estudis sobre Migracions (IUEM) de la Universitat Pontifícia Comillas, amb el suport de la Direcció General de Migracions de la Secretaria General d'Immigració i Emigració i el Fons Social Europeu (FSE) , han realitzat un estudi sobre la situació laboral de la dona immigrant a Espanya, en concret a les comunitats autònomes d'Andalusia, Catalunya, Madrid i València.

Llegeix-ne més
Cicle "O ells o nosaltres"

Els dies 16 de desembre, 20 de gener i 10 de febrer de 2016, la Càtedra Josep Termes, amb la nostra col·laboració i altres entitats, celebren un cicle de conferències sota el títol "O ells o nosaltres: Europa davant el repte del terrorisme gihadista"

Llegeix-ne més
Invitació a la Jornada ENTRE IGUALS: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona

El proper 18 de Desembre 2015 la Fundació ACSAR participarà a la Jornada ENTRE IGUALS: Oportunitats i Espais per a la Convivència al Barri del Raval de Barcelona organitzada per l'Associació Salut i Família amb col·laboració de la Dirección General de Migraciones i el Fons Europeu d'Asil, Migració i Integració (FAMI).

Llegeix-ne més
Taula Rodona: “El repte d’Europa davant la crisi de persones refugiades”

La Fundació ACSAR us convida Dijous 17 de desembre de 2015 de les 18:00 a les 19:30 hores a la taula rodona: “EL REPTE D’EUROPA DAVANT LA CRISI DE PERSONES REFUGIADES”

Llegeix-ne més
Invitació a la segona sessió del SIME. La diversitat a l'empresa: el repte del segle XXI

Des de la Fundació ACSAR, ens plau convidar-vos aquest divendres 20 de novembre en horari de 8:45-13:30, a la segona sessió del Seminari Immigració i Europa (SIME), que celebrem anualment. En aquesta segona sessió, reflexionarem entorn la Diversitat a l'empresa.