La Fundació ACSAR i mSocial engeguen un projecte de suport a refugiats sirians a Grècia

Des de juliol de 2016 la Fundació ACSAR i mSocial gestionen el Programa de suport sòcio-educatiu i recuperació emocional pels refugiats a Grècia amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats en aquest àmbit dels refugiats arribats a Grècia a causa de la guerra al seu país d’origen, Síria.

El projecte promou la recuperació emocional dels refugiats, la reestructuració del seu món interior i de la seva vida diària, amb activitats educatives, ocupacionals, socials i culturals. Al mateix temps es busca facilitar el coneixement i integració dels refugiats en el seu nou espai de vida, les ciutats gregues. Tot això treballant amb ONGs gregues com Wind of Renewal, el Greek Forum of Refugees o Amnistia Internacional, sota els auspicis i les recomanacions de l’ACNUR.

El primer projecte es realitza amb Wind of Renewal al Centre Welcommon d’Atenes. mSocial i la Fundació ACSAR han dissenyat un programa per atendre les necessitats dels refugiats sirians retinguts en centres de concentració a Chios o Lesvos després del seu viatge a peu o per mar per fugir de la guerra.

Una delegació d’mSocial es va desplaçar el mes de juliol per realitzar un informe de prospecció amb la intenció d’identificar les realitats i les necessitats. El projecte resultant compta amb el suport del Fons Català de Cooperacio i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i d'altres administracions públiques i entitats.