9 mesos donant suport als refugiats a Grècia

Ja fa 9 mesos que mSocial i la Fundació ACSAR vam iniciar el programa de suport als refugiats a Grècia. Des de mSocial i la Fundació ACSAR hem pogut analitzar la situació de centenars de refugiats que s'han quedat bloquejats a Grècia. Molts arrosseguen anys d’exili i malviuen en condicions molt precàries.

Hem generat un programa de suport socioeducatiu i de recuperació emocional als refugiats i ens hem desplaçat a Grècia junt amb un grup de voluntaris catalans amb els següents objectius:

1. Millora de la qualitat de vida dels refugiats de cara a la seva recuperació emocional i les seves capacitats de relació, de socialització i d'apoderament.

2. Apoderament personal dels refugiats i implicació en tasques diàries.

3. Contractació de personal local per a activitats en matèria educativa i social.

4. Formació de professionals del Centre i de voluntaris especialitzats.

5. Organització d’activitats regulars al Centre Welcommon i activitats exteriors de coneixement i relació per mitjà de voluntaris.

6. Creació d’espais de reunió i treball estable per als diferents grups d’edat i grups d’interès.

7. Millora de l’atmosfera i l’ambient diari al Centre.

8. Validació d’estratègies innovadores en el suport als refugiats.

Sis mesos donen per molt però encara queda molta feina per fer! Agraïm el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i d'ACNUR i sobretot el treball de tots els voluntaris!

9 mesos donant suport als refugiats a Grècia