Asil, refugi i protecció internacional: Notícies

9 mesos donant suport als refugiats a Grècia

Ja fa 9 mesos que mSocial i la Fundació ACSAR vam iniciar el programa de suport als refugiats a Grècia. Des de mSocial i la Fundació ACSAR hem pogut analitzar la situació de centenars de refugiats que s'han quedat bloquejats a Grècia. Molts arrosseguen anys d’exili i malviuen en condicions molt precàries.

Llegeix-ne més
Taula rodona "Europa i el món davant la crisi d'asil"

El proper dimecres 21 de desembre la Fundació ACSAR organitza, com a cloenda del 8è Curs d'Asil, una taula rodona que, sota el títol Europa i el món davant la crisi d'asil, comptarà amb les intervencions d'Eduard Sagarra (President d'ANUE) i de José Luís Nvumba (director del curs i responsable dels serveis jurídics de la Fundació ACSAR).

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i mSocial engeguen un projecte de suport a refugiats sirians a Grècia

El Programa de suport sòcio-educatiu i recuperació emocional pels refugiats a Grècia neix de la col·laboració entre mSocial i la Fundació ACSAR per millorar les condicions de vida dels refugiats de guerra situats a Grècia.

El 8 de novembre comença el 8è Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Ens complau comunicar-vos que el proper dimarts 8 de novembre donarem el tret d’inici a la 8a edició del Curs de Formació en Matèria d'Asil i Protecció Internacional, que des de la Fundació ACSAR organitzem anualment.

Concentració "SOS REFUGIADES" #RefugiPerDret

El dimecres dia 15 de juny a les 18:30h, concentració davant la Subdelegació del Govern per denunciar la situació de milers de persones refugiades a les portes d'Europa.

Llegeix-ne més
La Fundació ACSAR i el CITE de CCOO signen un conveni de col•laboració per atendre adequadament les persones refugiades que arriben a Catalunya

La Fundació ACSAR (Associació Catalana de Solidaritat i Ajuda als Refugiats) i el CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers) de CCOO han signat avui un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’atendre adequadament les persones refugiades que arribaran a Catalunya i també aquelles que ja es troben al nostre territori.

Llegeix-ne més
Taula Rodona: “El repte d’Europa davant la crisi de persones refugiades”

La Fundació ACSAR us convida Dijous 17 de desembre de 2015 de les 18:00 a les 19:30 hores a la taula rodona: “EL REPTE D’EUROPA DAVANT LA CRISI DE PERSONES REFUGIADES”

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR: "La crisi dels refugiats: una resposta europea"

L’exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració i Presidenta d’Instrategies, Anna Terrón i Cusí, ha estat la convidada a la quinzena Tribuna d’ACSAR per parlar en el col·loqui titulat “La crisi dels refugiats: una resposta europea”. Un debat no casual, sinó instigat per la situació que vivim avui i que ja es preveia, segons ha explicat Anna Terrón.

Llegeix-ne més
II Jornada sobre Dret d'Asil per motius d'orientació sexual i Identitat de Gènere

Divendres 30 d'octubre de 9 a 14:00pm al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, organitzem amb altres entitats que treballen l'asil i refugi, la II Jornada sobre el dret d'Asil per motius d'orientació sexual i Identitat de Gènere.

7a edició del Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional

Ja tenim aquí la 7a edició del Curs en Matèria d'Asil i Protecció Internacional que iniciem el dimarts, 3 de novembre fins al 17 de desembre d'enguany.

Llegeix-ne més
Immigració i Refugiats: dos aspectes claus a conèixer i debatre

El proper dilluns 19 d'octubre, a partir de les 17:00pm, a l'Ateneu Barcelonès, tindrà lloc la jornada titulada Immigració i refugiats.

Gala solidària a favor dels refugiats al Teatre de Sarrià

Aquest dimecres 23 de setembre, a les 20 h, se celebrarà la Gala Solidària a favor dels refugiats al Teatre de Sarrià (Pare Miquel de Sarrià, 8).

Llegeix-ne més
La xarxa Asil.Cat es consolida i posa en marxa el seu web

La Xarxa Asil.Cat, que aglutina entitats que defensen el dret d’asil a Catalunya i els drets de les persones que han patit el desplaçament forçat fruit de greus vulneracions dels seus drets humans, posa en marxa el seu web. La seva gestació ha estat possible gràcies al cofinançament del Mecanisme Financer de l’Espai Econòmic Europeu (EEA Grants) que, al mateix temps, ha permès consolidar la Xarxa Asil.Cat durant el darrer any.

Sisena edició del Curs d'asil

Ja us podeu inscriure a la sisena edició del Curs de formació en matèria d’asil i protecció internacional que com cada any organitzem a la Fundació ACSAR. El curs tindrà lloc del 4 de novembre al 18 de desembre de 2014. Les places són limitades i la matrícula és oberta. Les inscripcions es poden fer online.

Llegeix-ne més
Conferència sobre apatrídia i migració transcontinental

Els dies 24 i 25 de juliol, l’Institut de la Universitat de les Nacions Unides sobre la Globalització, la Cultura i la Mobilitat (UNU-GCM) celebrarà una conferència sobre apatrídia i migració transcontinental, centrada en l’anàlisi de les qüestions relacionades amb el benestar i la necessitat de reconeixement legal i polític de les persones apàtrides. La conferència té per objectiu articular i fer front a les necessitats urgents dels immigrants apàtrides que travessen les fronteres europees.

Llegeix-ne més
Taula Rodona: "Cap a un Pla de Protecció Internacional a Catalunya"

El passat 31 de gener la Fundació ACSAR, com a cloenda de la IV edició del Curs de formació en Asil i Protecció Internacional, va organitzar una taula rodona per debatre la situació actual de l'exercici del dret d'asil a Catalunya. Vam comptar amb la participació de representants de la Direcció General per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya, de la Subdirecció General d'Asil del Ministeri de l'Interior, i dels diversos grups polítics presents al Parlament de Catalunya.