Asil, refugi i protecció internacional: Projectes

Arxiu de l'Asil a Catalunya

El 21 de juny de 2010 ACSAR va cedir a l'Arxiu Nacional de Catalunya el seu fons documental, format pels expedients personals de cadascun dels refugiats i refugiades que van ser atesos per l'associació des del 1980. Inclou tant els expedients d'aquells que van formalitzar oficialment la petició d'asil, com la de moltes altres persones que van entrar en contacte amb l'associació per requerir la seva assistència però no van concretar la petició davant les autoritats corresponents. ACSAR organitza i descriu de manera periòdica aquest fons documental que conté informació rellevant i única per a conèixer les circumstàncies històriques de l’arribada de refugiats polítics d’arreu del món. Aquest projecte pretén aportar a l'Arxiu Nacional de Catalunya una part de la història d'aquest país com a terra d'asil.

Llegeix-ne més