Mobilitat humana: Notícies

9 mesos donant suport als refugiats a Grècia

Ja fa 9 mesos que mSocial i la Fundació ACSAR vam iniciar el programa de suport als refugiats a Grècia. Des de mSocial i la Fundació ACSAR hem pogut analitzar la situació de centenars de refugiats que s'han quedat bloquejats a Grècia. Molts arrosseguen anys d’exili i malviuen en condicions molt precàries.

Llegeix-ne més

El proper dilluns dia 5 d’octubre l’Associació Salut i Família, en el marc del programa Entre Iguals i amb la col·laboració de la Fundació ACSAR, organitza la Jornada “Un futur junts. Integració socioeducativa dels joves immigrants al barri del Raval”, que tindrà lloc al Pati Manning (Carrer Montalegre 7, Barcelona) de 9:30 a 14:00 h.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR: “Cap a una política integral de migracions. Quatre anys d’acció de la Direcció General per a la Immigració”

El Director General per a la Immigració, Xavier Bosch, ha estat el convidat a la catorzena Tribuna ACSAR, celebrada el passat 19 de juny, per fer balanç de les polítiques d’immigració desenvolupades per la Generalitat de Catalunya al llarg dels últims quatre anys.

Llegeix-ne més
XII Seminari Immigració i Europa “La inserció socioeducativa i laboral dels joves d'origen estranger des d'una perspectiva intercultural"

El passat 27 de febrer es va celebrar al Palau Macaya el XII Seminari Immigració i Europa sobre “Inserció socioeducativa i laboral dels joves d’origen estranger des d’una perspectiva intercultural”. La jornada, organitzada per la Fundació ACSAR i amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Fundació Bancària la Caixa, va comptar amb la participació de destacats professionals de l’àmbit acadèmic, de les institucions públiques i de les entitats que treballen directament amb joves en risc d’exclusió social.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR: “Catalunya, nació d’immigrants”

El demògraf i autor de l’obra “Catalunya al mirall de la immigració”, Andreu Domingo i Valls, ha estat el convidat a l'onzena Tribuna d’ACSAR per exposar la seva tesi sobre com la immigració és clau per a definir la construcció del nostre país, Catalunya.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR “Immigració i món del treball: marc legal aplicable a les relacions laborals dels estrangers i problemes derivats de la crisi”

El Catedràtic en Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona i ex-director de la Càtedra d’Immigració, drets i ciutadania de la Universitat de Girona, Eduardo Rojo Torrecilla, ha estat el convidat a la desena Tribuna d’ACSAR per parlar en el col·loqui titulat “Immigració i món del treball: marc legal aplicable a les relacions laborals dels estrangers i problemes derivats de la crisi”.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR “Discursos sobre la immigració: El llindar del que podem tolerar”

L’analista del discurs polític sobre immigració a Catalunya i director del Grup de Recerca Interdisciplinari sobre Immigració de la Universitat Pompeu Fabra, Ricard Zapata-Barrero, ha estat el convidat a la novena Tribuna ACSAR per parlar en el col·loqui que ha girat entorn a com és el discurs polític existent avui en matèria d’immigració.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR “Crisi i immigració”

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, i el de Comissions Obreres de Catalunya, Joan Carles Gallego, han estat els convidats a la vuitena Tribuna ACSAR, celebrada el passat 19 de setembre, per posar de manifest la situació de la immigració en el context laboral.

Llegeix-ne més
Conferència sobre apatrídia i migració transcontinental

Els dies 24 i 25 de juliol, l’Institut de la Universitat de les Nacions Unides sobre la Globalització, la Cultura i la Mobilitat (UNU-GCM) celebrarà una conferència sobre apatrídia i migració transcontinental, centrada en l’anàlisi de les qüestions relacionades amb el benestar i la necessitat de reconeixement legal i polític de les persones apàtrides. La conferència té per objectiu articular i fer front a les necessitats urgents dels immigrants apàtrides que travessen les fronteres europees.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR “Les amenaces a una Europa oberta i la reacció ciutadana”

Jordi Vaquer, director de l’Open Society Initiative for Europe, ha estat el convidat de la setena Tribuna de la Fundació ACSAR, celebrada el passat dia 3 de juliol. Vaquer ha centrat la seva ponència en l’anàlisi de les crisis i amenaces que pateix Europa actualment, reflexionant sobre com es pot articular una possible reacció ciutadana.

Llegeix-ne més
Tribuna ACSAR “La problemàtica jurídica i social dels centres d’internament d’estrangers”

El sisè esmorzar col·loqui Tribuna ACSAR, realitzat el divendres 25 d’abril a la cafeteria del Conservatori del Liceu, ha comptat amb la presència d’en Fernando Rodríguez Rey, Fiscal Delegat d’Estrangeria de Barcelona i Catalunya, per parlar sobre la problemàtica jurídica i social dels centres d’internament d’estrangers (CIE).

Llegeix-ne més
Presentació preliminar dels resultats de les avaluacions de les polítiques municipals d'immigració

Avui a l'Espai Avinyó la Fundació Acsar i l'Ajuntament de Barcelona hem presentat els resultats preliminars de les avaluacions dutes a terme sobre el Programa de Reagrupament Familiar i sobre l'Estratègia Antirumors de la ciutat.

Llegeix-ne més
ACSAR signa un conveni amb l'Ajuntament de Barcelona

El 19 de novembre de 2012, la Sra. Maite Fandos, Regidora de l'Àrea de Qaulitat de vida, Igualtat i Esports i quarta Tinenta d'Alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, i el Sr. Enric Royo, Director de la Fundació ACSAR, van signar un conveni amb l'objectiu de donar suport al coneixement sobre gestió de la diversitat i sobre interculturalitat per als anys 2012 i 2013.