Actividades: Cursos y Seminarios

Refugiats de Guerra: Reptes en la gestió i integració social

Jornada sobre atenció social i integració de persones refugiades.

La Fundació ACSAR treballa des de juliol de 2016 en el suport directe als refugiats de guerra atrapats a Grècia. En partenariat amb entitats gregues i sota els auspicis de l’ACNUR, entre 2016 i l’actualitat ha desenvolupat el Projecte Xeflis, d’acompanyament, apoderament i activació dels refugiats, beneficiant més de 800 persones. Actualment, gestiona també a Grècia un segon projecte, anomenat UNINTEGRA, destinat a fomentar la inclusió social de les persones refugiades, en el marc d’un consorci europeu integrat per universitats, on es prioritza la inserció socioprofessional i la capacitació tècnica.

L’objectiu d'aquesta Jornada és posar en comú les activitats dutes a terme en el marc dels projectes gestionats per al suport a les persones refugiades, identificar-ne les millors pràctiques i contrastar-les amb les experiències dutes a terme a Catalunya en l’àmbit municipal i de Govern. Comptarà amb la participació dels gestors, voluntaris i professionals que han fet estades sobre el terreny desenvolupant les seves activitats i també de beneficiaris directes. També hi intervindran personalitats de referència en l’àmbit del treball amb les persones refugiades. Servirà també per avaluar els resultats i per presentar els reptes d’intervenció actuals i de futur en la matèria.

Durant l'acte, amb la presència dels múltiples actors implicats, reflexionarem sobre les següents qüestions:

• Reptes en la inclusió social de les persones refugiades: una perspectiva global.
  • Treballar amb persones refugiades en el context actual: Balanç del programa Xeflis de la Fundació ACSAR desenvolupat a Grècia.
  • Impacte de les accions sobre les persones beneficiàries. Amb la participació de les persones refugiades.
  • Estratègies innovadores i metodologia d'intervenció: Acompanyament, apoderament i activació. Amb la participació de professionals, tècnics i voluntaris.
  • Reptes actuals de l'acollida a Grècia. Amb connexió amb les entitats col·laboradores a Grècia.
  • Reptes de la inclusió social de les persones refugiades a Catalunya. Amb les autoritats locals i institucionals.
  • Reptes de futur 2018/2019: Presentació del Programa UNINTEGRA.

La Jornada tindrà lloc el 3 de maig, de les 16h a les 20h, a la Sala Macaya del Palau Macaya (Passeig de Sant Joan, 108, 08037 Barcelona).

Podeu formalitzar la vostra inscripció a l'acte a través de la pestanya habilitada a l'efecte.

Per a qualsevol dubte, podeu escriure a: facsar@fundacioacsar.org

Fecha: 03/05/2018

Horari: 16h-20h

Sitio: Palau Macaya (Passeig de Sant Joan, 108 Barcelona)

Participa al Programa Socioeducatiu i de Suport Emocional per a les persones refugiades a Grècia

La Fundació ACSAR, partint de la seva experiència envers el dret d’asil, les migracions i la societat diversa a Catalunya, es sensibilitzà amb la situació que patien les persones refugiades que arriben a Grècia.

Per mitjà de la cooperació, la Fundació duu a terme el Projecte Xeflis des del 2016, per a acompanyar, activar i apoderar a les persones nouvingudes. El Projecte neix per prestar suport emocional a les persones refugiades i impulsar-ne la recuperació psicològica i l’activació. Per mitjà de l’organització d’activitats lúdiques, culturals, esportives i formatives als centres d’acollida, s’ha aconseguit millorar la qualitat de vida de les persones refugiades, la recuperació de l’estabilitat emocional, la reestructuració de la seva vida diària i la socialització amb el seu nou entorn.

Paral·lelament al treball d’acompanyament personal, la Fundació ACSAR implementa el projecte europeu UNINTEGRA, amb el qual fa un pas endavant duent a terme activitats per a la integració i inclusió social de les persones refugiades.

Per a assolir els bons resultats ha estat essencial la participació de persones professionals i voluntàries provinents de Catalunya que, amb esperit solidari, han realitzat estades a Grècia per oferir a les persones refugiades una arribada més càlida i un suport per a afrontar el futur amb empenta.

Aquest juny tornem al terreny ¿T’hi apuntes?

S'obre el termini d'inscripció i selecció de persones interessades en participar en el Programa Socioeducatiu i de Suport Emocional per a les persones refugiades, implementat per la Fundació ACSAR a Grècia. Es formaran equips multidisciplinars per dur a terme les activitats d’acompanyament, apoderament, activació, integració social i inclusió.

Es requereixen perfils amb coneixements i/o experiència en àmbits com:

- Activitats per a la inclusió i integració social

- Educació en el lleure

- Emprenedoria o orientació laboral

- Activitats d’acompanyament personal

- Esports i Activitats artístiques i culturals

- Psicologia

- Idiomes

- Noves tecnologies

- Teràpia ocupacional

No obstant, també es contemplen aportacions des d’altres disciplines.

Les estades a Grècia suposen un treball de:

a) Capacitació: s’imparteix una formació prèvia d’eines per al treball amb persones refugiades i activitats de team building.

b) Intervenció directa amb la realització d’activitats.

c) Activitats de gestió tècnica d’equips i d’activitats

Ets estudiant? Pots plantejar la possibilitat de realitzar les pràctiques del teu grau de formació a través del Programa Socioeducatiu i de Suport Emocional per a les persones refugiades a Grècia.

Com, quan i on?

L’estada d’intervenció directa es duu a terme en el termini d’un mes.

Les activitats es desenvolupen en els centres i entitats gregues amb les quals la Fundació ACSAR col·labora.

Les despeses de transport, allotjament i manutenció són a càrrec de les persones participants.

Requisits essencials d’inscripció:

• Nivell operatiu d'anglès. Es valorarà coneixements d'àrab, farsi i/o francès.
  • Curriculum Vitae actualitzat.
  • Carta de presentació on constin els motius de participar en el Programa.

Podeu fer arribar la vostra documentació o plantejar qualsevol dubte a: participacio@fundacioacsar.org

Fecha: 15/04/2018

Horari:

Sitio:

Si quieres más información, descárgate el PDF.